بلاگ

تاثیر رباتیک در دنیای مد و آرایش!

The influence of robotics in the world of fashion and makeup!

هم اکنون که در قرن بیست و یکم هستیم، صنعت مد و فشن از صنایع مهم و بسیار تاثیرگذار تلقی می‌شود که به صورت روزمره با آن سروکار داریم.

ظاهر هر انسان اولین معیاریست که توسط اطرافیان ارزیابی می‌شود. از این رو، آراستگی و زیبایی تبدیل به ملاکی چالش برانگیز شده است.

لیکن این صنعت می‌تواند در عین زیبایی بسیار وقت‌گیر و پر دردسر باشد!

بی‌گمان حداقل یک بار برای همه ما پیش آمده که نتوانسته باشیم رنگ دلخواه خود را هنگام خرید لباس پیدا کنیم یا رنگی را انتخاب کنیم که با رنگ پوست ما هارمونی خوبی ایجاد نکند؛ این مشکلات و ده ها بغرنج دیگر در دنیای بانوان با شدت بیشتری خودش را نمایان می‌کند؛ زیرا که در دنیای دخترانه لوازم آرایشی هم دخیل می‌شود.

از این رو کمپانی‌های متعدد بر صدد حل این مشکلات برآمدند تا دنیای رنگی مد و فشن را در مسیری هموار رنگین‌تر کنند.

در متن پیش رو به بررسی برخی از اختراعات نوین که در مرحله معرفی هستند می‌پردازیم.

آینه‌های هوشمند که در صورت تکراری بودن لباستان به شما اخطار می‌دهند، لوازم آرایشی هوشمند و … همه برای کمک به زندگی بهتر اختراع شده‌اند.

علم رباتیک همیشه پیرو برآورده کردن آرزوهای شما در تلاش است.

ما سوال اینجاست که دنیای فناوری چه چیزی به کارهای روزمره ما می‌افزاید و چه بارهایی از روی دوشمان برمی‌دارد؟

این به‌روزرسانی‌ها در کارهای روزمره ظاهری تا چه اندازه به ما کمک می‌کند؟

با بررسی محصولات زیر به جواب سوالات خود می‌رسیم.

آرایشگر هوشمند opte

امروزه صنایع آرایشی با هدف اصلاح عیوب صورت به آراستگی و زیبایی چهره می‌افزاید و تبدیل به یکی از منابع درآمدی بزرگ در سرتاسر جهان شده‌اند.

آرایش یکی از امور روزانه اکثر بانوان است که عموما عملی وقت‌گیر تلقی می‌شود و همکنون این اختراع به فریادتان خواهد رسید.

اولین مرحله در امر آرایش کردن، پوشاندن لکه‌ها و تیرگی پوستی است که با استفاده از کرم‌پودرها انجام می‌شود.

اما اوپته بر صدد کوتاه کردن این پروسه برآمد و خودی نشان داد.

این محصول با استفاده از دوربین‌های دیجیتالی پیشرفته پوست شمارا بررسی می‌کند و مواردی اعم از رنگ پوست شما، درجه تیرگی لکه‌های پوستیتان ، اندازه و نوع لکه را به عنوان اطلاعات ورودی دریافت می‌کند و سپس پیشرو اصلاح عیوب صورت وظایف خودش را انجام می‌دهد.

نکته جالب در رابطه با opte این است که تمام صورت شما را با محصول آرایشی نمی‌پوشاند و تنها روی نقاطی که دارای لکه هستند، تغییراتی اعمال می‌کند.

تنها کافیست که اوپته را به آرامی بر روی پوست خود حرکت دهید، سرم مناسب با لکه از دستگاه بیرون می‌آید و لکه پوستی شما را استتار می‌کند و بعد از چند ثانیه زیبایی طبیعی را از آن خود می‌کنید.

حتی قادر هستید هنگام مصرف درجه دلخواه خود را برگزینید.

قیمت opte همکنون ۶۰۰$ اعلام شده و هر دو الا سه ماه نیاز به پر شدن دوباره دارد که تقریبا ۱۰۰$ برایتان تمام میشود و این در حالیست که یک کرم پودر را میتوان با قیمت ۳۵$ هم خریداری کرد!

شاید این تکنولوژی پیشرفته در آینده محصول معقول‌تری برای خریداری باشد اما در حال حاضر مشخصا به صرفه و اقتصادی نیست.

Perso لوازم آرایشی شخصی شما

مسلم است زمانی که می‌خواهیم یک محصول پوستی خریداری کنیم، معیارهای زیادی باید مورد بررسی قرار بگیرند؛ در غیر این صورت ممکن است پوست ما آسیب بیشتری ببیند.

از آنجایی که نوع پوست افراد کاملا از یکدیگر متفاوت است، نسبت به آن دامنه محصولات ارائه شده از برندهای گوناگون نیز گسترش پیدا کرده است.

علاوه بر انتخاب مناسب‌ترین محصول برای پوست شما گاهاً انتخاب رنگ هم اضافه می‌شود.

از موضوعاتی که اکثرا بانوان را آزرده خاطر می‌کند، تشخیص و انتخاب مناسب‌ترین رنگ میان ده‌ها رنگ دیگر است که پروسه خرید محصول را از آنچه که هست سخت‌تر می‌سازد! در این نقطه باید این مژده را به شما بدهیم که پرسو به کمک شما می‌آید.

دوباره ادغام رباتیک و هوش مصنوعی توانست انقلابی به پا کند و این بار در صنعت آرایشی! پرسو، محصولی از شرکت لورآل که رویای لوازم آرایش شخصی را تحقق بخشیده.

با داشتن پرسو شما می‌توانید رنگ مورد نظرتان را برای رژ لب را انتخاب کنید و در آن واحد این رنگ برای شما در دسترس است.

همچنین از دیگر محصولاتی که پرسو قادر است به صورت منحصر به فرد به شما ارائه دهد، کرم و سرم‌های پوستی است که کاملا متناسب با شخص شما و موقعیت جغرافیایی و جوی که در آن قرار دارید، تهیه شود.

جالب‌تر است اگر بدانید دخیل بودن هوش مصنوعی قابلیت یادگیری را به پرسو داده است به این معنی که می‌تواند با گذشت زمان شما را بهتر بشناسد و اطلاعات بیشتری راجب سلایقتان پیدا کند!

با پرسو همه چیز به تقاضای شما بستگی دارد و دیگر هرگز از عدم تطبیق هارمونی رنگ ها نمی‌رنجید!

عملکرد دوربین پرسو

در اولین وهله برای کار با این ربات باید با استفاده از امواج وای‌فای میان ربات و اپلیکیشن مربوطه ، ارتباط برقرار کنیم. لزوما این کار به این دلیل است که ربات به بررسی چهره شما نیاز دارد.

پرسو با استفاده از دوربین موبایل شما (که از مسیر اپلیکیشن خودش آن را باز می‌کنید) به تحلیل و بررسی مشغول می‌شود.

در واقع دوربین دستگاه هوشمند شما، حکم مسیری برای دریافت اطلاعات اولیه را دارد.

جالب است بدانید که پرسو این امکان را برای شما فراهم ساخته که رنگ لباس مورد نظرتان را به او نشان دهید تا عینا همان رنگ را به عنوان رژ لب به شما تحویل دهد!

علاوه بر این

دوربین با تحلیل و بررسی چهره شما تشخیص میدهد که در آن روز به چه مراقبت های پوستی احتیاج دارید؛ کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده یا آبرسان، هیچ فرقی ندارد که پوستتان به کدام یک احتیاج دارد، پرسو متناسب با در خواستتان کرم را حاضر می‌سازد.

اپلیکیشن پرسو

در متن فوق خواندیم اولین مرحله استفاده از پرسو نصب اپلیکیشن مربوط به آن است.

اطلاعات به دست آمده از طریق دوربین و اینترنت، جهت وارسی در اپلیکیشن به نمایش در می‌آیند؛ برای مثال، با بررسی وضع هوای موقعیت مکانی شما، میزان رطوبت و یا آفتابی بودن هوا را نمایش می‌دهد و  در هنگام تولید محصول از این اطلاعات در جهت منحصر به فرد بودن کالا استفاده می‌کند.

نحوه استفاده از اپ به این صورت است که شما از چهره خود عکس می‌گیرید و سپس پرسو صورت شما را آنالیز می‌کند؛ پس از اتمام آنالیز، لیستی از نوع لکه‌هایی که پوست شما دچار آن شده است نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در صورت لزوم به آن‌ها رسیدگی کنید.

در ادامه اگر هدفتان داشتن رژ لب شخصی بوده باشد، با استفاده از اپلیکیشن رنگ مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و پس از چند دقیقه رژ لب شما آماده است.

داخل بدنه پرسو کارتریج‌هایی که حاوی رنگ و مواد اولیه هستند قرار می‌گیرد.

برای تعریف بهتر کارتریج‌ها می‌توان گفت: به مخزن‌های استوانه‌ای شکلی می‌گویند که مواد را در خودشان نگه می‌دارند و وقتی که زمان ادغام رنگ‌ها فرا رسید مواد را از خودشان استخراج می‌کنند.

این ادغام رنگی هر بار بیشتر از قبل نسبت به پوست شما اصلاح می‌شود که دلیل آن استفاده از هوش مصنوعی در ساختار پرسو است.

هوش مصنوعی این قابلیت را به ربات می‌دهد تا با آزمون و خطا، پس از هربار استفاده تجربه کسب کند تا دفعات بعدی بهتر از قبل وظیفه خود را انجام دهند.

آینه های هوشمند،داور کمد لباس شما!

شاید قبل از این با آینه‌هایی آشنا شده باشید که چهره آرایش شده شما را قبل از انجام آرایش نشان دهد یا بدون تعویض لباس، پوشاک مد نظرتان را در تنتان نمایش دهد اما اینبار ابن آینه داور کمد لباس های شما می‌شود!

اگر در انتخاب لباس‌هایی که به صورت روزمره می‌پوشید، حساس هستید و از تکراری شدن ظاهرتان هراس دارید، این آینه هوشمند محصول خوبی برای برگزیدن است.

آینه هوشمند همانند یک داور با اطلاعاتی که از شما به درست آورده است به قضاوت ظاهرتان می‌پردازد!

در این آینه یک دوربین و تقویم تعبیه شده که از طریق  دوربین اطلاعات ورودی مورد نیاز را کسب می‌کند، تاریخ می‌زند و سپس در حافظه خود نگه می‌دارد.

کافیست فقط رو به روی آینه بایستید تا او کار خودش را انجام دهد. پس از این هر بار که شما با لباس و تیپ جدیدی جلوی آینه ظاهر شوید، تاریخ لباستان در همان روز ثبت خواهد شد و اگر تا سه هفته بعد با ظاهری یکسان جلوی آینه بروید، چراغ بالای آینه به معنی غیر قابل قبول بودن تیپتان قرمز می‌شود و در صورت سبز شدن شما موفق شدید تا ظاهری جدید برای خود دست و پا کنید!

همچنین این آینه هوشمند قادر است با آنالیز پوست شما، آنچه که برا ی مراقب بیشتر نیاز دارید به شما انتقال دهد تا با ظاهری آراسته‌تر از قبل در عموم ظاهر شوید.

محتملا با تکنولوژی بسیار پیشرفته این آینه حدس زده‌اید که دارای قیمت بسیار بالاییست و این سوال پیش می‌آید که آیا جامعه حاضر است آینه‌ای که به قضاوت آن‌ها می‌پردازد را در گوشه ای از خانه هایشان داشته باشند؟ جای خالی این محصول تا چه حد در زندگیمان حس می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید